Poslednja dva petka u Srbiji su istorijska, a protesti “Srbija protiv nasilja” su dokazali da su Beograd i Srbija živi, što se nije uzimalo zdravo za gotovo, kaže za N1 sociolog Danilo Mandić, predavač na Univerzitetu Harvard.
Mnogima je delovalo da je u srpskom društvu gotovo sa pokretom protiv korupcije, nasilja, divljaštva, a sada se ispostavilo da to nije tačno, rekao je on u emisiji Iza vesti.
“Narod je preživeo sve – Miloševića, sankcije, hiperinflaciju, ratove, bombardovanje, agresiju NATO-a – preživeće i jednog recikliranog šešeljevca”, kazao je Mandić.
Prema njegovim rečima, protesti “Srbija protiv nasilja” su jedna faza društvenog pokreta, koji se kreću u fazama mobilizacija i demobilizacije.
Navodi i da “ključan momenat” predstavlja pojava takozvanih “elitnih prebega” iz samog režima.
“Strukturalno, kad brod krene da tone ove ‘zorane mihajlović’ i ‘dragani šormazi’ i sve to što beži, ja mislim da je to razlog za paniku iz perspektive režima, a iz perspektive društvenog pokreta i opozicije, mislim da to treba da se oberučke prihvati i slavi”, rekao je Mandić.
Govori i da režimi poput ovog u Srbiji “sami sebe ugrožavaju” iz bronih razloga, od kojih je jedan – negativna selekcija, odnosno promocija kadrova na osnovu lojalnosti.
“Sociološki, predsednik Vučić bi trebalo da se najviše plaši samog sebe”, rekao je Mandić.
Govoreći o “kontramitingu” koji organizuje vlast, Mandić je rekao da taj skup služi buđenju gneva, resnetimana i gneva.
Naveo je da je filozofkinja Hana Arent razlikovala pojam rulje od pojma naroda, i rekao da oni koji misle da treba da budu rulja, treba da dođu u petak (na miting koji organizuje vlast), a oni koji misle da Srbiji treba narod – da dođu u subotu, na protest “Srbija protiv nasilja”.